Charmed Knits

Aloha!
Så fint väder det var idag! Det är alltid härligt specielt när man är ledig! Jag har inte gjort så mycket idag bara chillat lite hemma och lyssnat på HP and the philosopher's stone har den på ljud surru. På engelska förstås, vet inte om ni har hört de svenska när Krister Henrikson läser men om ni har det så vet ni hur hemska de är. Han lixom utalar alla namn precis som de stavas, typ "Härmiåne". Men det på Engelska som Stephen Fry läser är awesome, verkligen att rekomendera tror faktiskt man kan köpa de online på Pottermore.
För övrigt har jag stickat lite idag också, en Weasley-tröja. Jag har fått låna en stickbeskrivning av Hannah  från en fett grym bok som heter "Charmed Knits" och innehåller massa stickprojekt för en potternörd. Man kan köpa den på http://www.amazon.co.uk/ där man för övrigt kan köpa massa andra HP grejor också. Men mitt garn är slut (igen) så jag måste köpa nytt, kanske imorn.
Jag gillar att sticka och det blir extra kul om det är något HP-relaterat har redan stickat ett par sånna sockor som Dobby ger Harry i julklapp i 4an. Dem med kvastar och kvickar på, you know ;) Och om jag nånsin blir klar med min första Weasley-tröja hade jag tänkt att kanske sticka några fler till mina kompisar och familj och så, eller i alla fall till den som läst Böckerna. Och här är en jättebra sida för potterheads som gillar att sticka, tror hon slutat blogga tyvärr men läs igenom den och jag svär ni både imponerade och inspirerade!
Nej men nu ska jag gå och fundera på en bröllopspresent till min moster, any ideas? Men tänkte först dela med mig av min absoluta favorit fan-video, förutom en som jag bara sett en gång och jag har ingen aning om vad den hette så :(, men kolla på den här ni om redan sett den, ja se den igen!
http://www.youtube.com/watch?v=DFBzZfxkWUg
Night, night, don't let the basilisk bite <3
alle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0