Trollstavar

Hejhej igen!

Nu sitter jag här på Lidingötåget och kommer försent till bollturneringen som alle pratade om i förra inlägget. Aja, nu till det viktiga i inlägget, trollstavar. Igår så satt jag och undra hur trollstavar funkar. Om dom redan har magi i sig eller att när en trollkarl/ häxa trollar med trollstaven så går typ magin från trollkarlen/häxan in i trollstaven. Fattar ni?? Det är lite klurigt det där... Det är ju trollstaven som väljer trollkarlen. Så den kanske är lite magisk. Jag vet att själva trollstaven är magisk men att den är som en vanlig trollkarl/häxa.
O My Rowling vad jag är dålig på att förklara...
Vi struntar i det där och pratar om något annat. Jag tror det var i måndags, vi satt och åt lunch i skolan och några killar bakom oss pratade lite och när dom nämde J.K Rowling så ryckte alle och jag till och började lyssna på vad dom sa. Och VEEET du vad dom sa.... At J.K har skrivit twilight..... SKANDAL!!
Och nästa dag så hade vi svenska och då skulle vi läsa recensioner på filmer och bedöma dom, och filmerna var "avengers" och "hungergames" och på recensionen som det står om hungergames så står det att blablabla twilight ute, typ, och att Harry Potter får vila i frid och att hunger games är mycket bättre. Det är inte saaant!! Så jag rev sönder pappret.
Nu måste jag gå så hej då!

/hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0